1 031 läst ·
28 svar
1k läst
28 svar
Kan man koppla in denna spegel med belysning utan jord?
Tänkte koppla den med en strömbrytare med en lampsladd till ett jordat vägguttag. De har dock ingen jordad kabel med tryckknapp. Spegeln har jord och är eg tänkt att kopplas direkt nätet.
Huset har ny el med jordade uttag och jordfelsbrytare och allt sånt.
Så, kan jag ta en vanlig sladd med brytare och sedan koppla den till ett vägguttag?
Huset har ny el med jordade uttag och jordfelsbrytare och allt sånt.
Så, kan jag ta en vanlig sladd med brytare och sedan koppla den till ett vägguttag?
Det är omvandlaren från 230V till 24V som kräver jord, antagligen har den ett metallhölje?T Tokv41 skrev:
Nyfiken på hur det kommer sig att skriver ett sånt inlägg? Vad är syftet.A avh67f skrev:
Vet du att det finns instruktioner som beskriver klassning, om man skall koppla den till ett vägguttag etc till denna spegel?
Men det vet du väl inte? Om spegeln hade köpts begagnad tex. Helt onödigt inlägg!A avh67f skrev:
I det här fallet så ska ju spegeln kopplas in på ett alternativt sätt som det inte är tänkt därav frågan.
Tycker du verkligen att du bidrar med något med dina inlägg? Om det stod i instruktionerna det jag frågade. Tror du då att jag hade frågat här?
Det är en tydlig jordsymbol och text på drivdonet där man kan se att det ska jordas.
Det finns alltså inga tvivel, tycker du att du är bättre lämpad att avgöra om den ska jordas än tillverkaren så står det dig naturligtvis fritt att göra som du vill och ta allt ansvar.
Det finns alltså inga tvivel, tycker du att du är bättre lämpad att avgöra om den ska jordas än tillverkaren så står det dig naturligtvis fritt att göra som du vill och ta allt ansvar.
Okej. Jag frågade då jag inte kan el tillräckligt bra. Men tackar för svaret.Fotografen skrev:
Då får det bli en jordad tryckknapp.