Vi planerar att renovera två av våra tre badrum. Renoveringen ska vi helt leja bort. Vi bor i ett stort hus med inredd källare.

Nu till frågan - jag jobbar hemma rätt mycket då det finns klara fördelar med detta. Ibland har jag kundservice, vilket innebär att jag svarar i telefon på inkommande samtal till företaget. Kommer jag kunna fortsätta med detta medan de renoverar (givetvis på ett annat våningsplan än där de renoverar)? Tänker att det säkert bullrar en hel del när badrummen ska rivas - kommer det gå att ens ta ett telefonsamtal?

Har aldrig renoverar tidigare och har tummen nästan mitt i handen, så alla inspel jag kan få är mkt värdefulla

Hur gjorde ni?

Det beror på vad ni har för material i väggar och bjälklag. Skall de bila betong kommer du inte vilja vara inomhus alls, är det bara trä kommer det knappast att vara något problem.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Det beror på vad ni har för material i väggar och bjälklag. Skall de bila betong kommer du inte vilja vara inomhus alls, är det bara trä kommer det knappast att vara något problem.
Är ett trähus. Tänkte sätta in kakel och klinker i bägge rummen. Så här ser de ut. Låter det inte rätt mycket då när de tar bort kaklet?

• Vitputsad vägg och tak med synlig rumshörn och lister utan kakel eller klinker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Marockade väggkakel med sprucken yta och blommönster längs en kant, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror på hur de gör det, med en borrhammare och mejsel så låter det en del men inte alls som om det hade gjort i betong. Om det inte är enorma ytor så är det rätt fort gjort, förmodligen inte ens en dags arbete. Det är också en av de första sakerna som måste göras så du kanske kan jobba på annat håll just den dagen?

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Det beror på hur de gör det, med en borrhammare och mejsel så låter det en del men inte alls som om det hade gjort i betong. Om det inte är enorma ytor så är det rätt fort gjort, förmodligen inte ens en dags arbete. Det är också en av de första sakerna som måste göras så du kanske kan jobba på annat håll just den dagen?
Tack för svar. Är ungefär 9 kvadratmeter tror jag. Men en till fråga - när kakel och klinker sätts fast, låter inte det som fan också? Vilka andra moment är ”högljudda” så att säga?

J
Med ett bra headset så märker den du pratar med ingenting…
Jag har jobbat hemma en hel del under vår renovering, trots en del bilande..

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
L Lilla Yk skrev:
Tack för svar. Är ungefär 9 kvadratmeter tror jag. Men en till fråga - när kakel och klinker sätts fast, låter inte det som fan också? Vilka andra moment är ”högljudda” så att säga?
Nej, att sätta kakel är inget högljutt arbete, det tar bara några minuter att blanda fix och därefter kommer du inte höra något mer än kakelsättarens glada visslingar.

Den enda dagen jag inte kunde jobba hemma när de renoverade vårt badrum var när de bilade upp betonggolvet för att lägga nya rör. Allt annat var problemfritt för hemmajobb. Satt iofs på annan våning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.