2 005 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Kan man handgräva ner kabel i en hårdgjord uppfart?
Dumt nog missade vi att få ner kabelskyddsslangen på parkeringen när huset byggdes, nu är det dags.
Ytan består av duk, ett rejält bärlager (0-90?), toppat med en bit 0-32(?). Stenhårt, det har legat i 1,5 år och jag kör där med bilen. Provade att hacka med korpen och kom ner ~20 cm på en kvart.
Nu behöver jag gräva drygt 10 meter och djupt nog för att 50mm slang ska ligga bra. Hur sjutton bär man sig åt? Rädd för att flera dagar kommer gå åt till detta
Ytan består av duk, ett rejält bärlager (0-90?), toppat med en bit 0-32(?). Stenhårt, det har legat i 1,5 år och jag kör där med bilen. Provade att hacka med korpen och kom ner ~20 cm på en kvart.
Nu behöver jag gräva drygt 10 meter och djupt nog för att 50mm slang ska ligga bra. Hur sjutton bär man sig åt? Rädd för att flera dagar kommer gå åt till detta
Tog större delen av dagen, men hade tagit betydligt längre utan bilning för att luckra upp! Kom inte ner så djupt som jag hade hoppats på, duken var på ~35cm. Så jag lade sand på röret, känns som att detta kommer funka fint.
Klicka här för att svara