Vi kaklade köksvägg och klinkrade hallgolv förra helgen. Nu vill vi foga. Och så läser jag på dokumentationen till kakelfogmassan att man ska foga inte senare än 3 dagar efter att man satt kaklet på plats (se bild från dokumentet).

Är det någon som förstår detta - vad är problemet om man gör det lite till långt efter dessa 3 dagar? Vad är följderna/riskerna med att, som vi kommer göra, foga senare än de rekommenderade 3 dagarna?

Produktinformationsblad för Kiilto Klinkerfog, snabbfog för golvplattor, användning, egenskaper, teknisk data.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
Kan det inte vara så att de försöker säga att man ibland kan behöva vänta upp till 3 dagar innan det är möjligt att påbörja fogningen?

• Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
A Alexander HB skrev:
Kan det inte vara så att de försöker säga att man ibland kan behöva vänta upp till 3 dagar innan det är möjligt att påbörja fogningen?
Jag hoppas du har rätt, jag som är jurist (lol) kanske märker ord lite för mycket.

A
Jo, jag har liknande yrkesskador, så man får utgå ifrån att den som skrivit instruktionerna inte tänkt på samma sätt. Eventuellt är det en översättningsmiss.

• Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
Du kan foga hur sent som helst.

• Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
Düsseldorff
Det som avses är när fogning tidigast kan göras.

• Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
Tack för pepp alla! Då släpper jag den här semantiska frågan och fogar hur sent jag vill!

• Gilla
Landbogården och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.