Byggahus.se
Vi kaklade köksvägg och klinkrade hallgolv förra helgen. Nu vill vi foga. Och så läser jag på dokumentationen till kakelfogmassan att man ska foga inte senare än 3 dagar efter att man satt kaklet på plats (se bild från dokumentet).

Är det någon som förstår detta - vad är problemet om man gör det lite till långt efter dessa 3 dagar? Vad är följderna/riskerna med att, som vi kommer göra, foga senare än de rekommenderade 3 dagarna?

Produktinformationsblad för Kiilto Klinkerfog, snabbfog för golvplattor, användning, egenskaper, teknisk data.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan det inte vara så att de försöker säga att man ibland kan behöva vänta upp till 3 dagar innan det är möjligt att påbörja fogningen?
 
  • Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
A Alexander HB skrev:
Kan det inte vara så att de försöker säga att man ibland kan behöva vänta upp till 3 dagar innan det är möjligt att påbörja fogningen?
Jag hoppas du har rätt, jag som är jurist (lol) kanske märker ord lite för mycket.
 
Jo, jag har liknande yrkesskador, så man får utgå ifrån att den som skrivit instruktionerna inte tänkt på samma sätt. Eventuellt är det en översättningsmiss.
 
  • Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
Du kan foga hur sent som helst.
 
  • Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
Düsseldorff
Det som avses är när fogning tidigast kan göras.
 
  • Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
Tack för pepp alla! Då släpper jag den här semantiska frågan och fogar hur sent jag vill!
 
  • Gilla
Alexander HB och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.