Hej,
vi har fått fukt i bänkskivan vid spishällen och skivan har tyvärr svällt i en ca 3x5cm stort område
Hade varit smart att fuktspärra kanten innan... I vilket fall, finns det något sätt att få det svällda området plant igen? Om inte, hur fixar jag på bästa sätt att det inte tar mer skada? Räcker det att låta det torka några dagar (verkar inte vara fuktigt just nu) och sen fuktspärra kanten med tex silikon, eller bör man göra på något annat sätt?
Lägger med en bild för att visa skadan.
mvh
/ola
vi har fått fukt i bänkskivan vid spishällen och skivan har tyvärr svällt i en ca 3x5cm stort område
Lägger med en bild för att visa skadan.
mvh
/ola
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Hur långt in i spånplattan har det gått, syns väldigt dåligt på bilden. Är det fortfarande fuktigt så pressa ihop med klossar och tvingar och låt torka.
Protte
Protte
Jag hade om det inte är för djup sågat ett spår med cirkelsåg strax under laminatet.. fyllt sågspringan med epoxy eller likande lim.. sen satt press från båda sidor med något plant. Alternativt flera spår över hela skivans tjocklek.
Har inte provat det, men vill inbilla mig att det borde gå att i praktiken gjuta ihop det
Har inte provat det, men vill inbilla mig att det borde gå att i praktiken gjuta ihop det
Tack för svaren, skadan är inte särskilt djup (3cm) så jag testar att såga ur och limma ihop ikväll.
Klicka här för att svara
