Hej, vill sätta upp en gardinskena i innetaket som skall gå från vägg till vägg.
Har dock svårt att hitta reglarna då jag får att dessa skulle ligga 900cc(?) men tycker det låter konstigt, och stämmer ej med hur jag behöver sätta fästena.

Taket är från -72 och i mjukare material.

Så min fråga är helt enkelt om det finns någon bra plugg att sätt som gör att skivan klarar tyngden Från gardinen där det ej är reglar?

Detta skall sitta i sovrum med dubbelgardin så det kan bli rätt tunga gardiner.

Tack på förhand

Vanlig plastplugg kan vara tveksamt. Möjligtvis kan det funka med en metallexpanderplugg (molly).

"rätt tunga" är ett vitt begrepp.

N Nygge72 skrev:
Taket är från -72 och i mjukare material.
Gissningsvis är det Tretex.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Taket känns som typ masonit om det kan stämma. Både låter (när man knackar) så väl som när man trycker lite för att känna svikten. Inte så stum som dagens hountonit

Funderar om denna skulle kunna funka om det är typ masonit. Skruvhuvudet måste vara av försänkt typ för att passa skena sen Vit allplugg kombi avsedd för skruvhuvud av försänkt typ, plugstorlek 8 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det masonit lär du ju ha ett undertak under det. Börja med att ta reda på vad du har och sen kan du skaffa rätt saker.

Stefan N Stefan N skrev:
Är det masonit lär du ju ha ett undertak under det. Börja med att ta reda på vad du har och sen kan du skaffa rätt saker.
Ja men eftersom jag ej kommer röra befintligt tak, och informationen om vad som finns under är knapphändig så frågar jag ju här om någon har idéer/tips. Annars hade jag inte behövt fråga

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.