Hej, vill sätta upp en gardinskena i innetaket som skall gå från vägg till vägg.
Har dock svårt att hitta reglarna då jag får att dessa skulle ligga 900cc(?) men tycker det låter konstigt, och stämmer ej med hur jag behöver sätta fästena.
Taket är från -72 och i mjukare material.
Så min fråga är helt enkelt om det finns någon bra plugg att sätt som gör att skivan klarar tyngden Från gardinen där det ej är reglar?
Detta skall sitta i sovrum med dubbelgardin så det kan bli rätt tunga gardiner.
Tack på förhand
Har dock svårt att hitta reglarna då jag får att dessa skulle ligga 900cc(?) men tycker det låter konstigt, och stämmer ej med hur jag behöver sätta fästena.
Taket är från -72 och i mjukare material.
Så min fråga är helt enkelt om det finns någon bra plugg att sätt som gör att skivan klarar tyngden Från gardinen där det ej är reglar?
Detta skall sitta i sovrum med dubbelgardin så det kan bli rätt tunga gardiner.
Tack på förhand
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Jag skulle nog kika på någon form av gipsankare om du inte får fäste i reglarna el bara i någon få., själv föredrar jag Duckfoot..
https://www.bauhaus.se/gipsankare-d...MIj56U07bH6wIVGwB7Ch0RKQBIEAQYAiABEgKJIvD_BwE
Alt om du kan hitta på reglarna och skruva en tunnare regel tex 28x70, med grövre skruv i dessa och sedan skruva skenan i regeln..
https://www.bauhaus.se/gipsankare-d...MIj56U07bH6wIVGwB7Ch0RKQBIEAQYAiABEgKJIvD_BwE
Alt om du kan hitta på reglarna och skruva en tunnare regel tex 28x70, med grövre skruv i dessa och sedan skruva skenan i regeln..
Ja men eftersom jag ej kommer röra befintligt tak, och informationen om vad som finns under är knapphändig så frågar jag ju här om någon har idéer/tips. Annars hade jag inte behövt frågaStefan N skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden