4 623 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Kan man få målare att tapetsera kant-i-kant?
Det kan man säkert, men kostar det extra?
Vår tapetförsäljare rekommenderade starkt att man inte skulle ge sig på att sätta papperstapeter kant i kant. Det blev inte bra helt enkelt, och var väldigt lätt att få glipor. Själva har vi som glada amatörer tidigare tapetserat ett radhus med papperstapeter, kant-i-kant, och det blev hur bra som helst. Tog tid förvisso, men så var vi nybörjare och väldigt petiga också.
Jag är allergisk mot omlottskarvar och la naturligtvis pannan i djupa veck när jag hörde detta.
Hur har era målare fått göra?
Vår tapetförsäljare rekommenderade starkt att man inte skulle ge sig på att sätta papperstapeter kant i kant. Det blev inte bra helt enkelt, och var väldigt lätt att få glipor. Själva har vi som glada amatörer tidigare tapetserat ett radhus med papperstapeter, kant-i-kant, och det blev hur bra som helst. Tog tid förvisso, men så var vi nybörjare och väldigt petiga också.
Jag är allergisk mot omlottskarvar och la naturligtvis pannan i djupa veck när jag hörde detta.
Hur har era målare fått göra?
Han (målaren)har gjort olika beroende på vad det är för tapet (och tillverkare) enligt homom så är vissa (billiga som dyra) tapeter inte riktigt "raka i kanten" vilket gjorde att de var svårt (samt tidsödande) att lägga dem kant i kant. Jag litade på att han "pratade av erfarenhet" och lät honom hållas (det är min lillasysters man och vi bor på samma område så han får ju leva med eventuella lögner ett tag
)
Resultatet blev bra förutom ett par våder som var i olika nyans fasten de enligt etiketten var gjorda i samma "serie".
Resultatet blev bra förutom ett par våder som var i olika nyans fasten de enligt etiketten var gjorda i samma "serie".
Tapetserade själv med speciella tapeter som var gjorda för att vara kant-i-kant i en nybyggd utbyggnad. Tapeterna var lite dyrare, men ack så bra kvalitet! Har inte rört sig någonting i kanterna
. Rekommenderas varmt! Kommer dock inte ihåg vad de hette.
Det var tapetförsäljaren och inte målaren jag pratade med första gången. Vi talade helt enkelt om för målaren att om det går att tapetsera kant-i-kant med några av tapeterna så skulle vi vara oerhört tacksamma. Låter honom avgöra från fall till fall vad som är bäst.
Idag hade han börjat med ena rummet och jag tog en liten tjuvtitt ikväll. Kant-i-kant och snyggt var det!
Idag hade han börjat med ena rummet och jag tog en liten tjuvtitt ikväll. Kant-i-kant och snyggt var det!
Klicka här för att svara