Har vattenburen golvvärme fjärrvärme. Och byt mina jätte gammla termostater mot en ny digital måste man över byta ställdon ? Till samma märke lk ??
Från och till se bild!!!

• Termostat från Wirsbo med ratt, placerad på en marmorerad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital LK-termostat på en vägg visar 22.0 grader, använd i vattenburen golvvärmeinställning.
    Skapa konto
  • Värmefördelningssystem med flera ställdon anslutna, märkta med "WIRSBO" och en tryckmätare synlig. Flera rör och kablar är anslutna.
    Skapa konto
Redigerat:
Ställdonet styrs av reglercentralen, som får info från termostaten och är inte i fas med något ställdon. Är det endast en rumtermostat.

J jonaserik skrev:
Ställdonet styrs av reglercentralen, som får info från termostaten och är inte i fas med något ställdon. Är det endast en rumtermostat.
Nej det ska vara en termostat men kan ju höja och sänka grader men ställdornen går inte upp i värme dom brukade bli gröna uppe till men händer inget nu även när jag stället termostan på 45grader ??

Troligen inte, LK pulsar ut till ställdon som går till sina ändlägen, typ on/off

L Leif i Skåne skrev:
Troligen inte, LK pulsar ut till ställdon som går till sina ändlägen, typ on/off
Mina ställdon är inte av samma märke.

L Leif i Skåne skrev:
Som nya termostaten

Byt ställdon till samma fabrikat som termostatet. Men jag hade provat.

J jonaserik skrev:
Så ser mina ställdon ut men märke wirsbo. Och mina nya termostater är märke lk

• Flera ställdon av märket Wirsbo monterade på rörsystem, med synliga kablar och en tryckmätare på sidan.
    Skapa konto
OK alla, var lite snabb, termostat för GV , inte för ställmotor.

J jonaserik skrev:
??

J jonaserik skrev:
Ja för golvvärme

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.