Har pga av ett oplanerat takläckage under bygget tvingats öppna upp plasten i innertaket och riva ut en del lösull ur takisoleringen. Nu har det torkat och ska täppas igen. Det enklast skulle vara att köra upp par isoleringsskivor i hålet. Kan man göra det, eller finns det någon risk med att kombinera skivor och lösull? Luftspalt mot yttertaket finns på plats.
 
Bör inte vara nått problem, dock så kanske du får lite sämre isolering. Man skall ju helst överlappa skivor med varandra för att få det så bra som möjligt.
 
Tack!
 
Mikael_L
Jag kan inte se något problem med det. Själv skulle jag inte tvekat. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.