Hej,

Jag ska renovera lite i huset och nuvarande tvättstuga ska bli ett sovrum.
Jag undrar om man får/kan på något sätt dölja dessa vattenrör samt mätare på något sätt? Känns inte så snyggt att det ska se ut som det gör nu när det ska bli ett sovrum.
Att flytta vattenmätaren är inget alternativ. Det finns även en del skarvar som ni kan se som jag helst inte vill pilla för mycket med.

Det går ett par mindre rör till ett handfat som jag ska plocka bort och där med rören också. Så inga rör kommer finnas på taket förutom de längst väggen på bilden.

Skåpet som syns till höger på bild ska också tas bort och där med finns plats om man kan dölja där uppe.

Vad finns det för alternativ för att få det att se bättre ut men ändå godkänt enligt div vvs regler så att säga?

Tack på förhand :)

En tvättstuga med synliga vattenrör och en vattenmätare längs väggarna som ska omvandlas till sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättstuga med synliga vattenrör och mätare längs väggen ovanför en vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mats-S
Kan inte exakta reglerna för VVS, men är det inte enklast att göra ett "blindutrymme" på väggen med alla rören. Det utrymmet måste givetvis vara åtkomligt för avläsning av vattenmätaren, men även för inspektion av rören. Kanske 2 spegeldörrar från IKEA som "inspektionsluckor" ?
https://www.ikea.com/se/sv/p/vikedal-doerr-spegelglas-30023321/

Jag tror att det här blir en snyggare lösning än att pilla med massa lådor som sticker ut olika från väggen ... dessutom väldigt enkel att bygga :cool:

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.