Hej!
Fritidshus med kommunalt avlopp sedan några år tillbaka där den gamla tanken är kvar i backen.
Nu finns planer på att bygga skotergarage och gärna över den gamla tanken då det inte finns så många andra alternativ.

Tror ni att avluftningen (röda pilar, två stycken) tillhör det gamla systemet och kan tas bort? Dessa rör är riktigt gamla och plasten har halvt spruckit sönder.

Tanken är att kapa röret till tanken (grön pil) i marknivå och sätta på locket och skruva fast det. Annars kommer det sticka upp för mycket och vara i vägen.

Blå rör utgår jag ifrån är det som används idag för avloppet.

• IMG_0727.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom rör som gick till tanken tidigare är säkert kapade och omlagda till kommunnens avlopp. Så ta bort allt och lyft upp tanken, den går att sälja via blocket för ca 4000 kr och avhämtning på plats.
Avluftningen är kopplade på rören i huset.

Ja jag får kolla lite närmare, framförallt på de grå luftningsrören.
Finns dock varken tid eller intresse av att ta upp tanken så den får jämnas jämnt med marken och vara kvar.

G Glenno83 skrev:
Ja jag får kolla lite närmare, framförallt på de grå luftningsrören.
Finns dock varken tid eller intresse av att ta upp tanken så den får jämnas jämnt med marken och vara kvar.
OK men den bör fyllas med sand eller annat, så den inte sjunker ihop och det blir ett stort slukhål. En grävare trycker ner allt och kan fylla över.

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.