Hej! Jag gissar att detta kallas för "ett-rörssystem" - och det är så att jag skulle vilja ta bort detta element. Rören som kommer ut väggen och in i elementet skulle jag egentligen också vilja ta bort. Någon som gjort något liknande? Tillopp- och returrören måste ju också skarvas då naturligtvis, vilka skarv/kopplingslösningar finns det?

Tack på förhand!

• Ett element med termostat och kopplade metallrör som går in i väggen, del av ett värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Du kopplar ihop rören med förbigångsrör,
[länk]
Tack för svar! Om jag förstår rätt, så kopplas den på rören som kommer ut med böjen, och med förbigångsröret ovan lär det väl såledss fotfarande bli synligt (även om enklaste lösningen och om man vill koppla på element i framtiden)?
Lägger upp en till bild här. Givetvis borde det bli mer jobb, men borde det inte gå att skarva på rören som går längs väggen?

P.S vägg och golv håller på och renoveras, så panelen bakom skall också bort.

Tack på förhand! =)

• Rörsystem installerat längs en trävägg och trägolv under renovering, med synliga skarvar på rören och panel som ska tas bort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo. Det går naturligtvis.

Inga konstigheter, dock får du antingen tömma systemet på vatten eller frysa rören (om du inte har glykol i vattnet).

Ska du plocka bort panelen har du ju gott om plats att jobba på.

En bit kopparrör och två klämringsskarvar så är du hemma. Eller så hur du en press och pressar istället för klämringsskarvar.

Ser ut att vara lödda skarvar.

Ser nästan ut som någon typ av stålrör.
Skrapa på röret som ligger längs väggen/golvet och ta en närbild.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.