Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Jo, t,ex https://www.svebry.se/product/reglerdon-2000w verkar funka.
Beroende på vad du vill göra kan lösningen bli olika. Det vanligaste sättet att reglera effekten brukar vara med en termostat som håller en inställd temperatur. Men det finns även andra typer av effektregulatorer.
En likriktardiod i serie med elementet halverar effekten.
Lite olika bud men jag ska prova med den som @Bo.Siltberg nämnde! Tack för svaren alla.
Klicka här för att svara

