Hej, vi har en liten lada på fritidstomten i nordnorge, som blivit ganska skev. Något av skevheten förklaras nog av att ett par grundpelare förskjutits och vittrat sönder. Kan jag fixa detta själv på ett säkert sätt, och i så fall hur?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan rek Biltemas hydrauliska domkraft. Lyfte två timrade lador i somras m två sådana 20 tonnare, och två äldre diton sin fanns på gården.
Småpengar för jobbet dom uträttar.
https://www.biltema.se/bil---mc/ver...NPN-FgGP-A1x0QGa0Szio8IUAmla9odUaAifcEALw_wcB
Småpengar för jobbet dom uträttar.
https://www.biltema.se/bil---mc/ver...NPN-FgGP-A1x0QGa0Szio8IUAmla9odUaAifcEALw_wcB
Tack för svar här. Kul att folk engagerar sig
Behöver en plan för lyft, grävning, rivning av gammalt fundament, bygge av gjutform.
Börjar med att fråga vilka punkter man skall lyfta på.
Om jag lyfter ved röd pil har jag ju större möjligheter att gräva. Borde vara ok att Plana ut ”golvet”, packa så gott det går och lägga en tjock planka som underlag? Är det nån som har skiss av själva lyftet/ pålarna som skall stå på domkrafterna, så att de inte tippar/glider.
Behöver en plan för lyft, grävning, rivning av gammalt fundament, bygge av gjutform.
Börjar med att fråga vilka punkter man skall lyfta på.
Om jag lyfter ved röd pil har jag ju större möjligheter att gräva. Borde vara ok att Plana ut ”golvet”, packa så gott det går och lägga en tjock planka som underlag? Är det nån som har skiss av själva lyftet/ pålarna som skall stå på domkrafterna, så att de inte tippar/glider.
Hej igen och tack igen.
Lyfta med en sån I-balk låter smart. Då får jag ju möjlighet att sätta lyftpunkter en bit ifrån där jag skall gräva. Hur nära lyftpunkerna kan man egentligen gräva utan att riskera att det rasar?
Lyfta med en sån I-balk låter smart. Då får jag ju möjlighet att sätta lyftpunkter en bit ifrån där jag skall gräva. Hur nära lyftpunkerna kan man egentligen gräva utan att riskera att det rasar?
Klicka här för att svara