Har ett gammalt badrum som jag ska fräscha upp med lite färg och sätta dit ett badkar till barnen. Har suttit en badkarsblandare där innan kan jag se, men det är pluggat på något vis. Är det någon idé att röra detta, eller bör jag dra nya, utanpåliggande, rör från handfatsanslutningen?

IMG_20160720_091101381.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det sticker endast ut ca 10mm och man verkar ha tapetserat en ny (för 20 år sedan) våtrumstapet över.

Vet du vad det är för rör? Koppar/järn? Ligger det vattentryck på? Jag hade spontant inte pillat med dessa rören utan börjat från början men utanpåliggande rör. Men jag kanske är lite feg.

Jag har inte en aning, jag tror att det är tryck i rören för jag vet inte att det är avstängt någon annanstans. Det får bli utanpåliggande trött jag, jag har ingen aning om hur det är att få på en blandare/fäste på detta.

Det kommer väl inte bli en massa stänk på de där? Lite oroväckande att mattan är snittad på det där sättet.

Jag är inte så värst oroad över att det skulle ta sig in vatten under, jag tänker sätta nya blandaren på motsatt vägg om jag inte använder denna anslutning.

• Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.