Hej, ni kan utgå från att väggen är bärande. Jag tror ursprungstanken var att sätta glasblock för ljusgenomsläpp. Vi avser färdigställa detta men inte sätta in glasblock utan lämna det öppet. Det är flera sånna öppningar. Är okej att kapa bort armeringen i öppningarna? Alternativt fylla, sätta skiva över men vad? Glasblocken hade ändå inte fyllt en bärande funktion.

Fk så är det en ovanvåning med garage och vi ska sätta puts på väggarna.

Bärande vägg med flera ej färdigställda öppningar som var tänkta för glasblock, med synlig armering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är armering mellan skiften för att hålla ihop väggen åt alla håll, kapar du dom så kan väggen bli instabil och det är inget bra, tätt i mellan ursparingarna

J jonaserik skrev:
Det är armering mellan skiften för att hålla ihop väggen åt alla håll, kapar du dom så kan väggen bli instabil och det är inget bra, tätt i mellan ursparingarna
Tack, blir till och klä väggen med lämpligt skivmaterial istället då. Dyrt men tidsbesparande.

Multi force cementbaserade, nästan 10 tusen för ca 25 kvm i detta rum sen lika mycket till i det andra rummet.

Måste du ha det brandhärdigt då, varför inte mura igen ursparningarna och putsa väggarna direkt

J jonaserik skrev:
Måste du ha det brandhärdigt då, varför inte mura igen ursparningarna och putsa väggarna direkt
Nä, men det är en kompetensfråga också ;)

Får kika lite på youtube innan jag bestämmer mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.