Min väggpanel i friggeboden slutar drygt 6 cm nedanför taket och jag vill därför ha en taklist där som döljer mellanrummet. Jag har inte hittat någon passande taklist, men undrar hur det skulle se ut med ett vanligt foder på 69 mm där? :blushing:
Någon som har en kommentar eller synpunkt? :rolleyes:

Kan du inte klyva den sista biten väggpanel, eller är det inte liggande panel? Annars bruka det mesta funka listmässigt. Det är bara en utseende fråga...

Det är stående väggpanel som var 3,90 meter. Jag klöv den på mitten så de blev 1,95 meter så att det inte blev spill och skarvar, men det fattas drygt 5-6 cm till taket.
Jag tycker själv att det borde se hyfsat ut, men vill gärna höra era synpunkter... :)

Då skulle du ha tryckt upp panelen mot taket och tagit en högre golvsockel...
Eller monterat en panelbräda liggande i taket, som du hade kunnat skjuta upp panelen emot.
Men det är lätt att vara efterklok...:S

Jag var ju tvungen att spika panelen i reglarna både vid taket och golvet för att få fast den så den kan bara sitta på ett sätt. Som det är nu så är det 5-6 cm till taket och 5-6 cm till golvet (innan jag lagt laminatgolv).

Rooney skrev:
Jag var ju tvungen att spika panelen i reglarna både vid taket och golvet för att få fast den så den kan bara sitta på ett sätt. Som det är nu så är det 5-6 cm till taket och 5-6 cm till golvet (innan jag lagt laminatgolv).
Ingen liggande glespanel?

Annars funkar väl vilken bräda som helst liggande vid taket...

Redigerat:
Stående panel typ pärlspont. Vit panellack. Tänkte ha helvita lister. :)

Tiger79 skrev:
Ingen liggande glespanel?

Precis som Tiger79 skriver..
Varför satte du ingen gles liggandes bakom panelen? Du kommer aldrig att få panelen att sitta snyggt om du har spikat fast den bara uppe och nere... Den kommer att slå sig.

Panelen är även spikad i regeln på mitten, drygt en meter från golvet.

Du kan som sagt ha vad som helst som taklist, det vanliga är att man har något som skuggar övergången lite...

Rooney skrev:
Panelen är även spikad i regeln på mitten, drygt en meter från golvet.

Ja då är det i alla fall lite bättred^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.