Utifrån bilderna- kan jag fixa till dessa gjoutjärnsplattor som rostat så att de fungerar hjälpligt? Dvs kan jag ta bort allt som sitter löst? De finns i ett enkelt fritidshus där jag inte vill lägga pengar på att byta ut plattorna till nya alternativt ny spis.
Jag känner mig lite orolig att om jag väl börjar ta bort det som sitter lös-putsa med stålull eller likande så kommer till sist inget av ytskiktet att vara kvar..?
Jag känner mig lite orolig att om jag väl börjar ta bort det som sitter lös-putsa med stålull eller likande så kommer till sist inget av ytskiktet att vara kvar..?
Redigerat:
tack för svar! när jag ai googlade på detta så menade ai:n att där är nån slags värmeslinga en bit ner-den ska man inte komma åt/frilägga för då sabbar man funktionen. Stämmer detta? Men att gå loss med stålborste/stålull(har nog ingen rotera stålborste till borr tyvärr) på själva gjutjärnet är alltså inget problem. Gjutjärnet är kanske ett tjockt skikt? Om där nu är sådana slingor inunder..D Dilato skrev:
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Du kan inte komma åt slingorna i plattan genom att rengöra den med stålborste, roterande eller ej.A anna_kristina skrev:tack för svar! när jag ai googlade på detta så menade ai:n att där är nån slags värmeslinga en bit ner-den ska man inte komma åt/frilägga för då sabbar man funktionen. Stämmer detta? Men att gå loss med stålborste/stålull(har nog ingen rotera stålborste till borr tyvärr) på själva gjutjärnet är alltså inget problem. Gjutjärnet är kanske ett tjockt skikt? Om där nu är sådana slingor inunder..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden