Hej,
Har ett golvvärmesystem (LK) från 2014 som fungerat klockrent fram till att säkringen gick i samband med ett elavbrott för ett tag sedan. Jag bytte säkringen och återställde såväl mottagare som alla rumstermostater efteråt. Efter det funkar allt fint förutom badrummet där jag inte får ner temperaturen. Hur lågt jag än ställer rumstermostaten så hamnar jag runt 26 grader. Även hallen håller något högre än jag ställt in (23 grader istället för 21,5). Någon som har tips på vad jag kan göra, eller är det läge att ringa hit en VVS:are?
Har ett golvvärmesystem (LK) från 2014 som fungerat klockrent fram till att säkringen gick i samband med ett elavbrott för ett tag sedan. Jag bytte säkringen och återställde såväl mottagare som alla rumstermostater efteråt. Efter det funkar allt fint förutom badrummet där jag inte får ner temperaturen. Hur lågt jag än ställer rumstermostaten så hamnar jag runt 26 grader. Även hallen håller något högre än jag ställt in (23 grader istället för 21,5). Någon som har tips på vad jag kan göra, eller är det läge att ringa hit en VVS:are?
Om du ställer ner alla termostater på min slocknar dioderna då på alla och den som det blå syns på ska gå ner . går att koppla ut donet med då ska det blå försvinna annars sitter något fast i det och det är paj
Det är trådlös styrning du har , om du skiftar termostaterna kök och bad är det samma sak då , så är det inget fel på termostaten
skifta tillbaka , sen skifta donen mellan bad och kök , är det samma sak så är donet helt då är det nog centralen som fått sig en smäll på den kanalen , men du har 3 kanaler kvar , syns till höger , då får du koppla om och kanske programera om lite
Det är trådlös styrning du har , om du skiftar termostaterna kök och bad är det samma sak då , så är det inget fel på termostaten
skifta tillbaka , sen skifta donen mellan bad och kök , är det samma sak så är donet helt då är det nog centralen som fått sig en smäll på den kanalen , men du har 3 kanaler kvar , syns till höger , då får du koppla om och kanske programera om lite
Menar du att jag ska byta plats på rumstermostaterna mellan kök och bad och programmera om dem så de byter kanal, för att se om det blir ngn skillnad? Undrar också vilka "donen" är? Förlåt, men detta är så långt från mitt kompetensområde man kan kommaR rävlyan skrev:Om du ställer ner alla termostater på min slocknar dioderna då på alla och den som det blå syns på ska gå ner . går att koppla ut donet med då ska det blå försvinna annars sitter något fast i det och det är paj
Nja att byta på rumstermostaterna kanske lite överkurs för dig i sökandet , men skifta termodonen mellan bad och kök , då kan du få en indikering om dom fungerar som dom ska , när en spänning ligger på ( lysdioderna lyser i centralen ) så ska den blå delen inte synas , Prova med att ställa upp en termostat på max och se om dioden för den delen slocknar och gör sedan lika med badet , slocknar dioderna som dom ska så har nog donet sagt upp sig
Samtidigt när du håller på så kolla piggen på badet om den sitter fast och inte vill gå ner
Samtidigt när du håller på så kolla piggen på badet om den sitter fast och inte vill gå ner
Jag ska testa det. Men som du ser i bilden lyser inga av dioderna - hur ska jag då kunna kolla om de slocknar när jag drar upp till max? Att de inte lyser kanske är ett problem i sig?R rävlyan skrev:Nja att byta på rumstermostaterna kanske lite överkurs för dig i sökandet , men skifta termodonen mellan bad och kök , då kan du få en indikering om dom fungerar som dom ska , när en spänning ligger på ( lysdioderna lyser i centralen ) så ska den blå delen inte synas , Prova med att ställa upp en termostat på max och se om dioden för den delen slocknar och gör sedan lika med badet , slocknar dioderna som dom ska så har nog donet sagt upp sig
Ber om ursäkt , det är skruvarna på plintarna som blänker tog fel
har inte manualen , ska det lysa när dom är aktiverade
brukar vara det , kolla hur det ser ut vid max/min , det kan var så att badets kanal har sagt upp sig men det finns 3 kanaler kvar ,
Du kan även koppla in badets ledning på en annan , ser ut som stickproppar , då är det lätt att skifta .
Det är bara uteslutningsmetoden som gäller , även för proffsen på den centralen
brukar vara det , kolla hur det ser ut vid max/min , det kan var så att badets kanal har sagt upp sig men det finns 3 kanaler kvar ,
Du kan även koppla in badets ledning på en annan , ser ut som stickproppar , då är det lätt att skifta .
Det är bara uteslutningsmetoden som gäller , även för proffsen på den centralen
Klicka här för att svara