Hej

Blev paff när fönstertvätt firman med rot krävde jag betalade via swish till dem innan de börjar jobba. Har anlitat flera hantverkare, aldrig fått krav betala innan jobb..

Det var bråttom få dett gjort, orkade inte bråka ..

Annan gång kan jag säga nej tack?

Beror lite på. Är inget avtalat så är är konsumenten skyldig att betala vid anfordran sedan näringsidkaren har utfört tjänsten (se Konsumentköplagen 41 §). Som jag tolkar din beskrivning så har de villkorat förskottsbetalning redan från början, dvs de avtalar hur du ska betala. I ett sådant läge är din rätt att säga "Nej tack, då väljer jag annat företag". Däremot är läget lite annorlunda om de först meddelar detta när de står hemma hos dig och ska påbörja arbetet.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
RoTe
" orkade inte bråka .."

därav lyckas dom alltid, svensken...

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Unikt namn
Skulle du va missnöjd efter swishen är chansen ungefär 0% att dom kommer tillbaka och fixar till det, eftersom du redan betalt.
Fötskotta aldrig småtjänster.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Skulle du va missnöjd efter swishen är chansen ungefär 0% att dom kommer tillbaka och fixar till det, eftersom du redan betalt.
Fötskotta aldrig småtjänster.
Ja vet, var stressad tidspress. Ringde skatteverket, de hade hittat på uppdrag för mig som jag uppgav ovat påhittat RUT avdrag, Karma....!

Fairlane
Jag vill minnas att det fanns en tråd nyligen med ungefär samma upplägg, men då rörde det städning. Där stod det tydligt vid beställning att upplägget var så.

• Gilla
A555
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.