Byggahus.se

Kan detta innehålla asbest?

1. T
    Medlem · 8 inlägg

tabasco

Medlem
    Hej!

Håller på att fixa golvet i lägenheten. Har tagit bort klickgolvet samt plastmattan som låg under. Nu är bara undergolvet kvar som jag tänkte fixa. Under själva rivningen så tänkte jag inte så mycket på om det kunde förekomma asbest eftersom det i föreningens underhållsplan stod att det förmodligen var sanerat på 80-talet. Då genomfördes större renoveringar bl.a. omputsning av fasad, omläggning av tak, nya balkonger, nya fönster och balkongdörrar, rör- och elstamsbyte, nytt ventilationssystem. Det står även i underhållsplanen att om det finns kvar så är det vid rörböjar, fogmassor etc.
    Kom att tänka på den isoleringen som jag märkte vid rören till elementen samt att lite av betongen har lossnat vid ett värmerör och funderar på om detta kan innehålla asbest. Vad tror ni? Bifogar bild.

Tack på förhand!
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_1398.JPG

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_1399.JPG

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Kan vara under , ser ut att vara målat på något som dom gjorde förr , en gasväv utanpå underlaget ,
    Kontakta styrelsen

3. B
    Medlem · Stockholms län · 23 656 inlägg

BirgitS

Medlem
    Hej och välkommen till forumet!

Det går inte se om något innehåller asbest från ett foto, så antingen att föreningen vet eller så får du lämna in lite för analys.

4. T
    Medlem · 8 inlägg

tabasco

Medlem
    Tack för svaren! Blir nog att det vidare på något sätt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.