Fick fjärravläst vatten nu och då skulle man installera ett väggfäste först.
Har inte testat att duscha mellan fästet monterades och att nästa hantverkare installerade fjärrmodulen (blå).
Men när jag skulle duscha på kvällen upptäckter jag att det är superdålig stråle
Det som är gjort nu är att han bytte till ytterligare ny fjärrmodul utan resultat.
Dom har testat att stänga/öppna huvudvattnet ute vid vägen ifall den va i fel läge utan skillnad.
Kollat igenom om det kan ha kommit skräp någonstans från blandaren och ut utan att hittat nått.
Börjar fundera nu om det kan ha att göra något med dom nya kopplingarna/rören?
Har inte testat att duscha mellan fästet monterades och att nästa hantverkare installerade fjärrmodulen (blå).
Men när jag skulle duscha på kvällen upptäckter jag att det är superdålig stråle
Det som är gjort nu är att han bytte till ytterligare ny fjärrmodul utan resultat.
Dom har testat att stänga/öppna huvudvattnet ute vid vägen ifall den va i fel läge utan skillnad.
Kollat igenom om det kan ha kommit skräp någonstans från blandaren och ut utan att hittat nått.
Börjar fundera nu om det kan ha att göra något med dom nya kopplingarna/rören?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju ut som om dimensionen på rören har minskats betydligt. Den gamla mätaren hade grövre anslutning och anslutningsrören hade större kapacitet.
Prova att ta loss duschblandaren och kolla silarna på inloppen. Det är inte ovanligt att det åker med någon liten lintuss, eller skräp.P pj87 skrev:
Det har lossnat nåt skit som satt sig i blandaren eller silarna i inloppen. Ta loss och gör rent. Dimensionerna på rören ser då ut att räcka till, tänk på att (moderna) kopparrör har betydligt tunnare gods än galvrör m/ä.
Som de andra skriver kolla först silar och filter i alla kranar. Det sitter inte fler ventiler i din installation som rörmokaren kan ha stängt i samband med ombyggnaden.
Då du har galvade rör in skulle jag tro att det sitter skräp i silen i vattenmätaren. Hjälper inte det hade jag bett VA-huvudmannen (kommunen?) att störtspola servisen och motionera ventilen i gatan så att det inte har fastnat något där.
Då du har galvade rör in skulle jag tro att det sitter skräp i silen i vattenmätaren. Hjälper inte det hade jag bett VA-huvudmannen (kommunen?) att störtspola servisen och motionera ventilen i gatan så att det inte har fastnat något där.
Klicka här för att svara