Fick fjärravläst vatten nu och då skulle man installera ett väggfäste först.
Har inte testat att duscha mellan fästet monterades och att nästa hantverkare installerade fjärrmodulen (blå).
Men när jag skulle duscha på kvällen upptäckter jag att det är superdålig stråle
Det som är gjort nu är att han bytte till ytterligare ny fjärrmodul utan resultat.
Dom har testat att stänga/öppna huvudvattnet ute vid vägen ifall den va i fel läge utan skillnad.
Kollat igenom om det kan ha kommit skräp någonstans från blandaren och ut utan att hittat nått.
Börjar fundera nu om det kan ha att göra något med dom nya kopplingarna/rören?
Vattenmätare med röda ventiler och blå fjärrmodul på vägg ovanför kläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterat vattenmätarsystem med nyinstallerad fjärrmodul och kopplingar för hushållsvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det dåligt flöde överallt eller bara i duschen?

Jag tycker det är lite sämre i köket med men frugan är tveksam, dom andra ställena är det svårt att säga på då dom inte är så starkt tryck i annars heller

Ser ju ut som om dimensionen på rören har minskats betydligt. Den gamla mätaren hade grövre anslutning och anslutningsrören hade större kapacitet.

P pj87 skrev:
Jag tycker det är lite sämre i köket med men frugan är tveksam, dom andra ställena är det svårt att säga på då dom inte är så starkt tryck i annars heller
Prova att ta loss duschblandaren och kolla silarna på inloppen. Det är inte ovanligt att det åker med någon liten lintuss, eller skräp.

L lordi skrev:
Prova att ta loss duschblandaren och kolla silarna på inloppen. Det är inte ovanligt att det åker med någon liten lintuss, eller skräp.
Jo där har jag inte kollat, ska göra det med

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Ser ju ut som om dimensionen på rören har minskats betydligt. Den gamla mätaren hade grövre anslutning och anslutningsrören hade större kapacitet.
Lite så jag tänkte med.
Tänkte nån rörmokare som kan sin sak vet om det gör någon skillnad på det som är bytt

Det har lossnat nåt skit som satt sig i blandaren eller silarna i inloppen. Ta loss och gör rent. Dimensionerna på rören ser då ut att räcka till, tänk på att (moderna) kopparrör har betydligt tunnare gods än galvrör m/ä.

• Gilla
pj87
  • Laddar…
P pj87 skrev:
Lite så jag tänkte med.
Tänkte nån rörmokare som kan sin sak vet om det gör någon skillnad på det som är bytt
Det ser ut som 22 mm rör, och det räcker gott och väl till en vanlig villa, så felet ligger inte i dimensioneringen.

• Gilla
pj87
  • Laddar…
Tack för dom svaren
Ska ta lös och rengöra senare så återkommer jag sen

Som de andra skriver kolla först silar och filter i alla kranar. Det sitter inte fler ventiler i din installation som rörmokaren kan ha stängt i samband med ombyggnaden.

Då du har galvade rör in skulle jag tro att det sitter skräp i silen i vattenmätaren. Hjälper inte det hade jag bett VA-huvudmannen (kommunen?) att störtspola servisen och motionera ventilen i gatan så att det inte har fastnat något där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.