D
Hej,

Jag har rivit ut en minikök och funderar på om detta kan funka, 138x250 är rummet. Kommentarer?

Vasken måste nästan vara där den är då avloppet sitter där. Ingången är mitt emot kyel/frys.

Mina funderingar bara.
Man kanske ska överväga att ha en inbyggd fläkt så man får lite flera överskåp ?
Flytta spisen dikt mot kyl/frys? Vet att det varit upp i någon tråd förut. Man måste kanske sätta någon skyddsskiva mot kylen isåfall.
Montera in en riktig häll, så du får utdragbara lådor under?
Skippa ugnen?
Mikro i något överskåp?

Hemmakatten
Jag skulle också flytta spisen närmast frysen/kylen. Ugn inunder och fläkt med inbyggd mikro ovanför (se Ikea som exempel). Förövrigt ser det bra ut.

Finns det plats skulle jag ha en uppfällbar skiva/bord att använda vid behov. Finns inte plats för det skulle jag ha en skärbräda/träskiva ovanför skåplådan att dra ut vid behov.

D
Helt klart en tanke med inbyggd fläkt för att få fler skåp. Ett problem är att det går en balk till höger om där fläkten sitter nu, tror inte det får plats fullhöjdsskåp, kanske går att såga ut dock.

Micro har jag faktiskt en bra, och använder den sällan, tänkte ha den ovanpå kylen. Blir jobbigt att nå, men det får funka, jag är 193cm :)

D
Men det här att ha spisen nära kylen förstår jag inte ritkigt vitsen med? För att få mer arbetsyta kanske? Jag tror det ser insträngt ut med gasplattor precis brevid kylen.

Skulle inte vilja ha spisen direkt mot kyl/frys, grymt trång känsla kommer det bli att stå där och laga lasagne:)

Är det gas så tror jag fläkten måste sitta minst 65cm ovanför spisen, så då fungerar det inte med överskåp i samma höjd som de andra.
Tror även att det inte är så bra att ha den precis bredvid kylen heller.

/Magnus

Vad för ho ska du ha? Du klarar dig nämligen med ett 50 brett diskbänkskåp. Kanske tom 40. Bara så att hon får plats. Då behöver du inte kapa hörnskåpet så mycket.

bygg väggskåp ändå upp till tak - mer förvaring.. Så kanske klarar du dej med vanlig väggskåp i stället för hörnväggskåp - bättre att ha mer fritt över arbetsytan
gaia

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.