1 539 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Kan denna planlösning funka i ett mini-kök
Mina funderingar bara.
Man kanske ska överväga att ha en inbyggd fläkt så man får lite flera överskåp ?
Flytta spisen dikt mot kyl/frys? Vet att det varit upp i någon tråd förut. Man måste kanske sätta någon skyddsskiva mot kylen isåfall.
Montera in en riktig häll, så du får utdragbara lådor under?
Skippa ugnen?
Mikro i något överskåp?
Man kanske ska överväga att ha en inbyggd fläkt så man får lite flera överskåp ?
Flytta spisen dikt mot kyl/frys? Vet att det varit upp i någon tråd förut. Man måste kanske sätta någon skyddsskiva mot kylen isåfall.
Montera in en riktig häll, så du får utdragbara lådor under?
Skippa ugnen?
Mikro i något överskåp?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag skulle också flytta spisen närmast frysen/kylen. Ugn inunder och fläkt med inbyggd mikro ovanför (se Ikea som exempel). Förövrigt ser det bra ut.
Finns det plats skulle jag ha en uppfällbar skiva/bord att använda vid behov. Finns inte plats för det skulle jag ha en skärbräda/träskiva ovanför skåplådan att dra ut vid behov.
Finns det plats skulle jag ha en uppfällbar skiva/bord att använda vid behov. Finns inte plats för det skulle jag ha en skärbräda/träskiva ovanför skåplådan att dra ut vid behov.
Helt klart en tanke med inbyggd fläkt för att få fler skåp. Ett problem är att det går en balk till höger om där fläkten sitter nu, tror inte det får plats fullhöjdsskåp, kanske går att såga ut dock.
Micro har jag faktiskt en bra, och använder den sällan, tänkte ha den ovanpå kylen. Blir jobbigt att nå, men det får funka, jag är 193cm
Micro har jag faktiskt en bra, och använder den sällan, tänkte ha den ovanpå kylen. Blir jobbigt att nå, men det får funka, jag är 193cm
Vad för ho ska du ha? Du klarar dig nämligen med ett 50 brett diskbänkskåp. Kanske tom 40. Bara så att hon får plats. Då behöver du inte kapa hörnskåpet så mycket.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden