Har putsat bänkskivan och den är slät och fin och mkt ljusare . Kan man istället för att olja lacka bänkskivan ?
Vill inte att den ska bli så mörk . Har kört bänkskiveolja innan och trät blir mörkare
Lack , bets eller finns det annan metod ?
Vill inte att den ska bli så mörk . Har kört bänkskiveolja innan och trät blir mörkare
Lack , bets eller finns det annan metod ?
Har använt denna till bänkskivor och fönsterbänkar med gott resultat..
https://www.bauhaus.se/betslack-herdins-aqua-blank-500ml
https://www.bauhaus.se/betslack-herdins-aqua-blank-500ml
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
Håller med! Behandlade en bänkskiva med Osmo vitpigmenterad och blev jättenöjd. Den du tipsar om verkar ju ännu bättre just för att få det där obehandlade utseendet (med den "vanliga" vitpigmenterade blev det aningens ljust)J JonasJN skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
Klicka här för att svara
