Hej alla,
Har ritat femhundraelva olika uterum från en himla massa tillverkare och sitter på fem olika offerter. Är mest sugen på Willabs WG62eco men var inte helt nöjd med priset. När kan man räkna med att de kör kampanj (för det tycks ju alla tillverkare göra). Några omdömen kring WG62?
Bygglovet just i hamn så är sugen på att trycka på knappen "beställ". Vill ha det klart i vår för att kunna njuta av Tour de France i kuvösen. (Om det nu inte blir för ljust för LCD-TV)
Tacksam för alla tips!!!
Har ritat femhundraelva olika uterum från en himla massa tillverkare och sitter på fem olika offerter. Är mest sugen på Willabs WG62eco men var inte helt nöjd med priset. När kan man räkna med att de kör kampanj (för det tycks ju alla tillverkare göra). Några omdömen kring WG62?
Bygglovet just i hamn så är sugen på att trycka på knappen "beställ". Vill ha det klart i vår för att kunna njuta av Tour de France i kuvösen. (Om det nu inte blir för ljust för LCD-TV)
Tacksam för alla tips!!!
Jag har WG62eco och är nöjd. Det som fick mig att just välja just den modellen var detaljer som justerbara hjul i botten, hakregellåset och en bra finish samt helt ok u-värde. Jag har specialmått (ville ha 2100mm höjd) samt specialkulör. Tyckte priset var riktigt bra!
Gav cirka 40 för tre partier som var cirka 3600 breda. De hade kampanj som gav cirka 8000 i rabatt.
Skulle tro att de kommer kampanjer närsomhelst nu när våren snart kommer.
Gav cirka 40 för tre partier som var cirka 3600 breda. De hade kampanj som gav cirka 8000 i rabatt.
Skulle tro att de kommer kampanjer närsomhelst nu när våren snart kommer.
Är det någon som har koll på vilka kampanjpriser Willab hade förra året och vilken tid på året? Brukar det vara samma kampanjer från år till år eller har de olika?
Uterumsbygget är tänkt att börja på vår kanten så det finns tid att vänta lite om det är kampanjpriser på gång.
Uterumsbygget är tänkt att börja på vår kanten så det finns tid att vänta lite om det är kampanjpriser på gång.
En fråga till någon som har 62 Eco partier.
Jag har 2385 mm mellanrum mellan stolparna, om jag kör på partierna som är 2400mm, 2 st delar, alltså 15 mm för stora, hur blir det då med skarven mellan rutorna?
Kommer det blåsa eller regna in eller tätar det lika bra?
Jag har 2385 mm mellanrum mellan stolparna, om jag kör på partierna som är 2400mm, 2 st delar, alltså 15 mm för stora, hur blir det då med skarven mellan rutorna?
Kommer det blåsa eller regna in eller tätar det lika bra?
Menar du att du skall kapa botten och toppskena till 2385mm för att sen hänga på dörrarna? Det kommer ju att bli ett litet glapp mellan dörrarna (5mm) om du har ett tredelat parti. De kommer ju inte att sluta helt tätt mot varandra och det drar kanske lite mer än det skall, men å andra sidan de är ju inte bomtäta ändå.
Kanske det är värt att betala extra för specialmått?
Precis så hade jag tänkt, i mitt fall skulle det kosta ca 7200:- extra för att få tre partier 15mm mindre, det känns tveksamt om det är välinvesteradeverktygsgurun skrev:Menar du att du skall kapa botten och toppskena till 2385mm för att sen hänga på dörrarna? Det kommer ju att bli ett litet glapp mellan dörrarna (5mm) om du har ett tredelat parti. De kommer ju inte att sluta helt tätt mot varandra och det drar kanske lite mer än det skall, men å andra sidan de är ju inte bomtäta ändå.
pengar.
Skall kolla på mina vad 5 millimeter gör på tätningen.
Tack!
Men det jag funderar på är hur någon skulle kunna få till bredden 2400 mm för ett parti
Mina 32mm kanalplast från skånska bygg, monteras med cc1240, willabs med cc 1235
Mina stolpar är 95x90mm, alltså blir matematiken
1240x2=2480 - (95/2)x2 = 2385mm, stolparna kan alltså max vara 80mm breda om jag räknar rätt
ganska klent kan jag tycka, då får man använda 70x70mm är det en vanlig dimension?
Tycker mig mest ha sett 115x115mm stolpar
Men det jag funderar på är hur någon skulle kunna få till bredden 2400 mm för ett parti
Mina 32mm kanalplast från skånska bygg, monteras med cc1240, willabs med cc 1235
Mina stolpar är 95x90mm, alltså blir matematiken
1240x2=2480 - (95/2)x2 = 2385mm, stolparna kan alltså max vara 80mm breda om jag räknar rätt
ganska klent kan jag tycka, då får man använda 70x70mm är det en vanlig dimension?
Tycker mig mest ha sett 115x115mm stolpar
Taket har inget att göra med bredden på partierna.