jag måste fixa ett skydd för min kanin nu till vintern så mitt barn inte bränner sig men kan ej hålla rätt avstånd med ett vanligt kaminskydd för det står för nära öppningen till vardagsrummet , min idé är att bygga ett eget men på ena sidan kommer det vara typ 15 cm ifrån kaminen finns det något bra material som inte alstrar värme ? Samt hade man ju velat sätta något glas/plexi men jag tror det kommer bli för varm när man eldar så hon inte når in // kennie

Hur gammal är knodden. Nu ska jag inte skriva som sägs, jo det gör jag. """ Bänt barn skyr elden """ Elda upp kaminen och för fram knodden till kaminen och tala om att det är varmt, samt låt hen känna värmen på nära håll, då brukar dom rygga och komma ihåg att det är varmt där. Nu kan det alldrig frånkommas att under lek kan dom ramla i mot kaminen och det är en olycka. Kan man förebygga en sak, ska man göra det.
En enkel barngrind som fästes bra skyddar mot olycka, annars som ett spjälstaket i trä går bra, om det sitter min 15 cm från kaminen, det händer inget med det. Blir aldrig så varm att om din tanke är att det skulle tända.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.