Har precis installerat kamin med ny skorsten. 60 tal hus med självdrag.
När jag drar igång en brasa kommer det gråaktig (inte svart) rök från skorstenen. Detta sker fram tills kaminen nått 250grader i förbränning, har en rökgastermometer.
Har altandörren öppen under upptändningen. Är detta normalt med gråaktig rök i början? Liknande för er andra med kamin?