Hej
Håller på att hjälpa min mor som nyligen blivit ensamstående att få en bättre uppvärmningslösning.
Hus i västerbottens inland 100m2 inte speciellt öppen planlösning utan snarare motsatsen källare och vind finns också där vinden används, källaren mer för tvätt/förråd mm så inte spec varmt.
Befintligt uppvärmning är el element och en liten vedspis som värmer upp köket om det behövs.
Så funderingen blir då vad skulle ni satsa på för en inte allt för hög kostnad för att göra det enklare för henne?
Jag funderar luft/luft smidigt då hon kan fjärrstyra och så men kanske inte sprider luften tillräckligt och hur klarar dom norrlandskyla dvs 2veckor under -30?
Alternativt en kamin som klarar större ved (vilket hon har 100m3 färdig huggen) men går ju bara elda när hon är hemma svårt att fjärrstyra eldningen

och samma här hur sprider man värmen bra...
Har ni några bra ideeer?