Min frus bil har blivit vandaliserad igen, någon har skrapat lacken denna gången över hela bilen. Förut har stereon blivit stulen, låset uppbrutet och en annan gång en ruta krossad.

Jag personligen gillar inte trådlös överföring och har nätverk i hela huset med Cat 7 som jag helst vill använda till detta (Går inte det får jag väl kanske vara lite flexibel....) och med lämpligt program kunna spara på datorn.
Helst skall det inte börja spela in innan någon rör sig vid bilen, går det att lösa?

Vilka leverantörer har vettiga kameraövervakningspakets alternativ med bra kvalitet, utan att det kostar fläsk?

/Olof

Det beror på vad "fläsk" är. Vivotek gör bra kameror för nätverksanslutning, det finns "motion detect", men de kostar några tusenlappar. Sedan finns det kameror för några hundralappar hos Kjell & Co, som kanske inte är riktigt lika bra, men som kanske kan vara motiverat för en engångsgrej.

Jag kör med den här nätverkskameran från Kjell.com. Om något rör sig skickar den ett mail med bifogad bild som jag kan titta på i mobiltelefonen. Har jag då tillgång till dator och internet så kan jag nå kamerans inbyggda webserver och se rörliga bilder med ljud. Allt detta utan att ens ha en dator igång hemma alltså.
Om man dessutom har en dator igång så kan man även spela in film på hårddisken. Har fungerat bra ett halvår nu. Kostade 1400:- .

Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!

När jag menade fläsk, så menade jag inte 10 tusentals kronor.
Kan man komma undan runt 3 -5 tusen, så vore det bra.

Abuquir skrev:
När jag menade fläsk, så menade jag inte 10 tusentals kronor.
Kan man komma undan runt 3 -5 tusen, så vore det bra.
Kollade du inte den som det länkades till på Kjell o Co? Den skulle ju passa dig perfekt?
Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!

Jag har tittat på den, men hur är ljuskänsligheten och går den att ha utomhus?
Finns det andra alternativ?

axis gillar jag
Annars finns det en hel del modeller från 1000-lappen och uppåt, där de flesta kan extrautrustas med IR belysning.

ett tips är att kika på en åtelkamera, har en sådan själv, är gjord för att vara utomhus och sitta uppe i 30 dgr åt gången alt. slå på och av när den behövs, den tar bilder/filmsnuttar när något rör sig framför den med datumstämpel.
Kostar under tusenlappen för dem biligare modellerna...

Bushnell gör sådana...

Okay, tackar för all input. Har fortfarande inte införskaffat något, men letar lite sporadiskt och väntar på att kassan blir större...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.