Har ett förråd som ligger rakt under altanen. En tillbyggnad på huset och källaren från 1979. Där inne var ett tak av spånskiveliknande/masonitskivor som blivit vågiga. Nu började det lukta rätt illa där inne så jag gav mig på att riva skiten.

Ovanför har man satt stenullsskivor (se bild) rakt mot betongen. Nu har jag plockat ner och försökt skrapa bort resterna men det var inte lätt.

Men då är frågan vad jag ska göra nu? Fortsätta skrapa tills det är betongrent, ta bort det värsta o se om det går att måla? Spackla på ny betong eller puts av nåt slag?
Det behöver inte vara så supersnyggt, och inte heller så isolerat tror jag. Vi har det bara som förråd.

Tips emottages tacksamt!
 
  • Rått rum med texturerat tak och smutsiga vita väggar, stege, litet fönster och byggnadsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förstört rum, vattenskada, mögligt tak, skräp, hylla, fönster, rörigt, övergivet utrymme, renoveringsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oavslutat rum med exponerade betongväggar, trähyllor, dammig golv, och litet fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nackspärrsvarning! Aschtung! Slipa med giraff kanske?
 
  • Gilla
JohanCarlsson75
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nackspärrsvarning! Aschtung! Slipa med giraff kanske?
Tanken har slagit mig. Än så länge har allt lossnat lätt med en färgskrapa, men nu är det nog dags för tyngre maskineri
 
alt är att blästra men det stökar ner rätt mycket också
 
  • Gilla
SamuelA90
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
alt är att blästra men det stökar ner rätt mycket också
Ja det låter stökigt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.