Har ett förråd som ligger rakt under altanen. En tillbyggnad på huset och källaren från 1979. Där inne var ett tak av spånskiveliknande/masonitskivor som blivit vågiga. Nu började det lukta rätt illa där inne så jag gav mig på att riva skiten.
Ovanför har man satt stenullsskivor (se bild) rakt mot betongen. Nu har jag plockat ner och försökt skrapa bort resterna men det var inte lätt.
Men då är frågan vad jag ska göra nu? Fortsätta skrapa tills det är betongrent, ta bort det värsta o se om det går att måla? Spackla på ny betong eller puts av nåt slag?
Det behöver inte vara så supersnyggt, och inte heller så isolerat tror jag. Vi har det bara som förråd.
Tips emottages tacksamt!
Ovanför har man satt stenullsskivor (se bild) rakt mot betongen. Nu har jag plockat ner och försökt skrapa bort resterna men det var inte lätt.
Men då är frågan vad jag ska göra nu? Fortsätta skrapa tills det är betongrent, ta bort det värsta o se om det går att måla? Spackla på ny betong eller puts av nåt slag?
Det behöver inte vara så supersnyggt, och inte heller så isolerat tror jag. Vi har det bara som förråd.
Tips emottages tacksamt!
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



