Hej,
Min pojkvän och jag har köpt ett hus som är byggt 1950. Huset har en källarvåning som vi ska renovera. Vi skulle vilja ha golvvärme rakt igen hela den våningen men betongplattan är oisolerad och det är låg takhöjd, mellan 220-208. Vi funderar på att lägga mekaniskt ventilerade golv (ev även vissa väggar) och golvvärme. Badrum och tvättstuga har lägst takhöjd och där har vi tittat på Jape golv och platon matta. Nu söker vi andra som har gjort något liknande. Vi skulle uppskatta om vi kunde få ta del av era erfarenheter och slutresultat.
 
Står nu inför samma situation som er 2022, hur löste ni det till slut?
 
R Rima Hörnsten skrev:
Hej,
Min pojkvän och jag har köpt ett hus som är byggt 1950. Huset har en källarvåning som vi ska renovera. Vi skulle vilja ha golvvärme rakt igen hela den våningen men betongplattan är oisolerad och det är låg takhöjd, mellan 220-208. Vi funderar på att lägga mekaniskt ventilerade golv (ev även vissa väggar) och golvvärme. Badrum och tvättstuga har lägst takhöjd och där har vi tittat på Jape golv och platon matta. Nu söker vi andra som har gjort något liknande. Vi skulle uppskatta om vi kunde få ta del av era erfarenheter och slutresultat.
Hur gick det?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.