hej! Tänkte dela med mig lite om min renovering i källaren där en gammal toalett flyttades och blev ett större badrum. Har totalt med lite semester från projektet hålt på i 1,5år

Här börjat det hela med att en liten mellanvägg rivs. Först låg ett litet förråd och innanför det låg den vackra wc:n med rosa plastmatta
Renoverad källare med riven mellanvägg, toalett och handfat omgivna av gråsten och byggavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett tag efter lite planerande börjar bilandet av den gamla plattan. Oarmerad tack och lov men ca 17-20cm tjock

Renovering i process med riven mellanvägg, bilningsmaskiner i arbete och container fylld med byggavfall.
Skapa konto

Hallen och badrummet är klart och blev ca 16 ton som bars upp med hinkar, tack för snälla vänner och pilsner!

Två bilder av en källarrenovering, övre visar grävt golv och vägg som rivs, nedre med removed golv och armering.
Skapa konto

Nytt avlopp och vatten draget. Även fått in fiberduk och lite singel för avvägning och cellplast. Fick in 15cm cellplast utan att gräva ut allt för mycket

Faserna i renoveringen av ett källarbadrum: rivning, avloppsarbete, installation av golvvärme och isolering.
Skapa konto

Golvvärme, armering och lite ny el draget golvvärmen kopplas till en shunt i ett rum lite längre bort. Har gjort samma projekt i en tvättstuga sen innan så hade förberett tomrör till hallen och badrummet

. Renovering av badrum med golvvärme, ny armering, och rörinstallationer före gjutning.
Skapa konto

Därefter blev det gjutning. Hittills höll jag ganska bra tempo med lite hjälp av vänner.. rörmockeriet är dock utlejt. 3v tog det från första dag till gjutningen.

. Renoveringsprocess av ett badrum med avlägsnad vägg och nyligen gjuten betonggolv.
Skapa konto

Har du något tätskikt? Eller skippar du helt i källaren?

G Ganescha skrev:
Har du något tätskikt? Eller skippar du helt i källaren?
Toa delen skippar jag det i, ser mer risker än nytta inne på toaletten. Råkade visst göra en dubbelpost så finns en tråd till med en fortsättning

Okej, länka gärna :-)

G Ganescha skrev:
Okej, länka gärna :)
Nu kanska jag är sjukt oteknisk men hur länkar man i appen? Gå annars in i forum och projekt ligger den där med samma rubrik :)

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.