Hej allihopa!
Bor i ett hus med en våning och källare. (sutteräng) lite mer än halva källaren har inretts med bostadsutrymme av förra ägaren, garaget är kvar och inte inrett. Vad jag kan bedöma så har man inte isolerat väggar vare sig utvändigt eller invändigt, det enda som skett misstänker jag är att man klätt in rör i taket och lagt in golvvärme. Ny golvnivå är samma som garaget så troligen har de bilat ner och isolerat golvet.
Jag upplever Inte att det är fuktigt någonstans i källaren, däremot är det kyligt - överallt egentligen fast i olika grad - garaget riktigt kallt.
Har läst på och verkar som att de flesta förordar att isolera väggar och golv (väggar utvändigt) - men om jag förstår det rätt så handlar det mer om att få bort fukten i källare - men jag upplever som sagt att vi inte har någon fuktighet - ingen källardoft eller nått
Så min fråga till er experter där ute. Utifrån ovan info vad skulle ni göra för att skapa lite mer boarea (vi tänker oss tvättstuga/hobbyrum och verkstad men vill inte frysa ihjäl då vi går dit vintertid).
Mvh
Mikael