Funderar på om det finns nåt bra sätt att få varmare golv. Känns småkyligt på vintern.
Har laminatgolv och krypgrund, vilket inte känns som någon bra kombination. Funderar på att isolera krypgrunden tex med detta :
http://www.lfs-web.se/index.htm?krypgrundsisolering lfs-25.htm
nån som provat?
Ger det någon temphöjning? Jag har nu som lägst +3 i grunden när det är -20 ute.
Kan man krypa omkring på det obehindrat utan att det skadas?
Tänkte mig även komplettera med frigolit som limmas på grundmuren, funkar det?
Har inga lukt och mögelproblem (ännu). Fukt verkar inte gå över 75 % jag har mätt sedan i höstas.
1½-plans LB-hus byggt -91 (Stockholm)

Ingen som har nåt uppslag?

Min krypgrund är iallafall isolerade med frigolit, så går ju. Stänger du luckorna (om du har några) på vintern?

Stänger inte något på vintern, ganska bökigt att göra då det måste göras från krypgrunden i så fall.
Har ca 10-15 öppningar tror jag

Var på besök på ett SMÅA bygge (självbyggeri) i Sthlm (Rotebro)1984.
På just detta projekt med 55 hushåll som bestod av torpargrunder hade man rullat ut en markisolering som bestod av gullfiber insluten av svart plast . Denna matta täckte hela markytan under husen. kommer inte ihåg tjockleken på mattan men inte under 50 mm. Husen byggdes på gammal åkermark.
Husgrunden var även försedd med ventil för uteluft. Har inte hört att det blivit några skador på denna lösning. Den är inte belastningsbar (krypbar)

B bsba skrev:
Funderar på om det finns nåt bra sätt att få varmare golv. Känns småkyligt på vintern.
Har laminatgolv och krypgrund, vilket inte känns som någon bra kombination.
Känner igen din frågeställning. Vad har du gjort sen ditt inlägg? Ut med laminat in med parkett? Golvvärme? Är ute efter svaret på din fråga som du inte fick så bra svar på 2009..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.