Är pumpen varm?
Ja det är den och du skruvar ut den sakta , då kan det komma lite luft om det finns , samt det kan komma lite vatten men inte mycket ,under tiden är öppen . sätt en hink under om du är orolig .Lys in och se om axeln snurrar , du kanske kan se ett spår i axeln . dir med en mejsel och vrid på den lite fram och tillbaka om det behövs , kan bli lite överraskning om du mejseln där den startar .
En väg till finns stäng av pumpen och snurra på axeln med mejseln ca 10 varv eller tills den känns att gå lätt och starta pumpen , då kan du inte bli överraskad
Ja det är den och du skruvar ut den sakta , då kan det komma lite luft om det finns , samt det kan komma lite vatten men inte mycket ,under tiden är öppen . sätt en hink under om du är orolig .Lys in och se om axeln snurrar , du kanske kan se ett spår i axeln . dir med en mejsel och vrid på den lite fram och tillbaka om det behövs , kan bli lite överraskning om du mejseln där den startar .
En väg till finns stäng av pumpen och snurra på axeln med mejseln ca 10 varv eller tills den känns att gå lätt och starta pumpen , då kan du inte bli överraskad
Okej, tack! Känns ju som man skruvar isär hela pumpen när man börjar skruva på muttrar...R rävlyan skrev:Är pumpen varm?
Du skruvar väl inte på baksidan av pumpen då faller den isär ,
och du får lite delar i handen
bara det som ser ut som mutter , att den inte följde med svarta ratten är inget ovanligt ,, orsak plasten efter många år lite dålig , skruven sitter lite hårt ,
den behövs inte bara lite estetiskt
den behövs inte bara lite estetiskt
När jag skruvar lite på den skruven som var där (den var inte helt hårt isatt) så skramlar det som attans när jag lossar den och allt tystnar när jag skruvar åt den. Det är det som känts olustigt - känns ju som allt ska explodera när jag lossar den helt när det börjar tvärskramla när den är lösare!R rävlyan skrev:
Skramlar det så är pumpen lite sliten men snurrar ibland är äldre pumpar så men kan gå länge . sen den ratt du har som står sänkning på , den ska stå på noll , det måste finnas mera grejer för inställningar , ta ett foto längre i från så allt kommer med
ca 1 meter utanför pannan
ca 1 meter utanför pannan
Detta är alltR rävlyan skrev: