Har fjärrvärm o nytt ventilations system
Så skorsten använts inte till nått
Putsen/bruket har börja trilla av på vinden
Vad göra isolera den ?
Putsa om den ?
Kall vind
 
BigR
Elda då och då så du får ut fukten ur murstocken.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Har inget o elda med finns ingen panna kvar bara ett hål i väggen
 
P perstorp.. skrev:
Har inget o elda med finns ingen panna kvar bara ett hål i väggen
Jag rekommenderar att du sätter in en kamin där. Så kan du hålla huset varmt även vid ett strömavbrott (samt laga enklare mat om kaminen har en spisplatta).

Vill du inte göra det så kan du ju istället plugga alla kanaler i skorstenen (Jag antar att ditt nya ventilationssystem inte går genom murstocken). Plugga kanalerna längst upp med typ mineralull. Då kan du alltid riva upp det om du ångrar dig och vill sätta in en kamin nån gång.
 
Är en tvättstuga idag så går inte sätta in nått där.bara ett hål i väggen bakom tvättmaskinen.
Bra tips ska sätta isolering i toppen så kan nästa ägare någon gång i framtiden välja.
Ingen ventilation går upp i skorstenen numera
Frågan e om man ska sätta igen hålet i väggen där pannan stått är ett öppet hål på 30x30 cm ca
 
Redigerat:
P perstorp.. skrev:
Är en tvättstuga idag så går inte sätta in nått där.bara ett hål i väggen bakom tvättmaskinen.
Bra tips ska sätta isolering i toppen så kan nästa ägare någon gång i framtiden välja.
Ingen ventilation går upp i skorstenen numera
Frågan e om man ska sätta igen hålet i väggen där pannan stått är ett öppet hål på 30x30 cm ca
Ja det är nog bra att sätta igen hålet i väggen också. Så att inte fuktig luft åker upp i skorstenen och kondenserar på de kalla ytorna där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.