Hur kall är det rimligt att en fönsterkarm är på insidan om det exempelvis är -10 grader på utsidan?

Nu har jag aluminiumkarm, men jag är nyfiken på hur mycket kyla som kan hållas ute med bästa karmvalet. Förstår att det beror på en massa andra faktorer, men ändå intressant hur effektiv en karm kan vara. Här hos mig är karmarna mellan 6-10 grader när det är -10 grader ute.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.