D Dino84 skrev:
Hmmm att gräva ut 60kubik schaktmassor som satt som berg, avlägsna och återvinna dessa på ett korrekt sätt, helt nytt avloppssystem, golvvärmen med separata termostat och separata slingor i varje rum från känd leverantör, Leverans och bära in nytt dräneringslager på 15kubik, Armering, isolering samt 2 betongbilar inom 4 veckor för 100”kr enligt din kalkyl. Skulle ha snlitat dig för dubkla pengarna du föreslår här ovan alla dagar i veckan!
Nu tycker jag du verkar lite bitter.

Jag tycker det är toppen att du delar med dig av projektet och kostnader, behövs mer sådant. Du har ju kört ett lite större källarprojekt än de flesta behöver göra så jag tyckte det var intressant med en alternativ prisreferens.

Priset per kvm är förstår fortfarande relevant, men jag har tex bara grävt ur 30cm.

Gjordes arbetet helt vitt och med korrekt återvinning hade projektet varit cirka 8000kr dyrare, dvs 1715kr per kvm. Då ingår utgrävning, nytt avlopp. ny inspektionsbrunn, Golvvärmerör från Uponor, inga termostater eftersom jag inte använder sådant i huset alls, 20cm isolering, 10cm betong, bara en betongbil, 6150 armering. Arbetet har utförts löpande under hösten i huvudsak, när jag tyckt det varit kul.

Jag har en prisreferens på jobb i liknande omfattning och det var i trakterna av 6000kr per kvm ink material och mantid.

Det går tyvärr inte att anlita mig för dubbla pengarna, jag jobbar bara gratis åt mig själv - ska jag jobba åt dig får du betala det du redan betalat nu....:) Eller egentligen lite mer för jag har bättre saker för mig än att stå å svetttas i andras källare.....

Tack för info. Alltid bra med "facit" på färdiga projekt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.