Hejsan.
Vi har fått riva ner all putsen, efter flera lager av reparationer och övermålning av den ursprungliga kalkputsen, med material som inte passar särskilt bra ihop.
Nu skall vi sätta på ny kalkputs, men det hade ju varit trevligt med lite extra isolering utanpå de massiva tegelväggarna.
Då kommer frågan, vilken sorts isolering (cellplast eller mineralull) kan kalkputs tänkas sitta kvar på (naturligtvis med hjälp av nät och hela kittet?
Är det för sent att kalkputsa i år?
/ Fredrik