Jag kommer använda kalkputs hydraulisk på mina källarväggar som vi renoverar. Min fråga är om någon har erfarenhet av att måla med silikatfärg på detta bruk? Jag vill gärna undvika kalkfärgen då jag behöver kunna torka av och vill inte att det ska krita. Jag har googlat runt och vissa anser att silikatfärg funkar på kalputs om det är inomhus. Någon som har målat med silikatfärg på kalkbruk med gott resultat eller krackelerar det?

Jag har målat med silikatfärg på weber kalkputs. Dock inte hydraulisk. Funkade bra

• Ett nymålat rum med silikatfärg på vit kalkputsad vägg, grått golv och vitt träkronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
A
V Villa1949 skrev:
Jag har målat med silikatfärg på weber kalkputs. Dock inte hydraulisk. Funkade bra
vad har du för fog på klinkersocklarna. Kan du vänligen ta en detaljbild. Tänkte göra likadant

Johan1975z skrev:
vad har du för fog på klinkersocklarna. Kan du vänligen ta en detaljbild. Tänkte göra likadant
Det är kiilto grå fog, hårdrog. Har lagt lite fog ovanpå kortsidan av sockeln. Kan ta bild om jag kommer ihåg imorgon, nu är sängen för skön för att jag skall orka mig ner till källaren .

V Villa1949 skrev:
Vad fint! Då borde det funka även för oss

Har målat med Alabasters kristallat på hydrauliskt kalkbruk i källare. Grundade med deras primer. Blev jättebra, väldigt lättjobbat och god täckförmåga.

• Gilla
imported_ulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.