12 758 läst ·
8 svar
13k läst
8 svar
Kalk på duschdörrar
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Ja hur får man bort kalk från glaset. Dörrarna har hängt med sedan 1979 och är i gott skick förutom att de är mjölkvita nertill. På en annan dusch som inte var så allvarligt angripen som plockades ner så la jag ut hushållspapper och hällde ättika på och lät verka men inte gick kalken bort för det.
Ramen av eloxerad aluminium går inte ta bort så starkare syror kanske inte är så bra.
Någon som har en mirakelkur?
Protte
Ramen av eloxerad aluminium går inte ta bort så starkare syror kanske inte är så bra.
Någon som har en mirakelkur?
Protte
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Viledas specialsvamp är ganska bra, men om den biter på avlagringar från 70-talet vet jag inte...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Ska provas. Repar den?
Protte
Protte
Jag använder något som heter universalfix, googla på det. Funkar hur bra som helst. E det riktigt jä...ligt börja med svinto.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Ska väl återraportera hur det gick.
En dag i somras så hakades de av, den gamla tätningsmassan petades bort och så rengjordes glaset med svinto.
Gick fort, blev helt rent och fint, svinto repade inte (så länge det löddrar som det står)
Tätades sedan med silikon.
Protte
En dag i somras så hakades de av, den gamla tätningsmassan petades bort och så rengjordes glaset med svinto.
Gick fort, blev helt rent och fint, svinto repade inte (så länge det löddrar som det står)
Tätades sedan med silikon.
Protte
Klicka här för att svara