Jag har ett dåligt takfönster som skall bytas, Tyvärr har jag inte fått tag i någon snickare som hunnit göra det under sommaren,
Kakelsättaren som nästan är klar med badrummet undrar nu hur han skall sätta kaklet, Kan man sätta det hela vägen upp till fönstret utan att riskera att kakel och tätskikt förstörs när fönstret senare byts ut?
Någon som vet hur man brukar sätta kakel upp mot fönstret? skall jag absolut försöka fixa fönstret nu eller är det lugnt att göra det efteråt?
Kakelsättaren som nästan är klar med badrummet undrar nu hur han skall sätta kaklet, Kan man sätta det hela vägen upp till fönstret utan att riskera att kakel och tätskikt förstörs när fönstret senare byts ut?
Någon som vet hur man brukar sätta kakel upp mot fönstret? skall jag absolut försöka fixa fönstret nu eller är det lugnt att göra det efteråt?
Ingen bild?, men generellt är det bäst att fixa fönstret först, det kan ju dyka upp otrevliga överaskningar.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag hade ju garanterat sett till så att fönstret byts innan det kaklas fram till karmen.
Känner inte han som renoverar badrummet någon som kan göra detta till er om han inte kan själv ??
De flesta som är i branschen har ju oftast bra kontakter med andra hantverkare.
Känner inte han som renoverar badrummet någon som kan göra detta till er om han inte kan själv ??
De flesta som är i branschen har ju oftast bra kontakter med andra hantverkare.
Bifogar en bild!
Brukar man normalt kakla upp i fönstret eller kan man göra på något annat sätt och ändå få det snyggt!
Kommer förbi en snickare och tittar på det i veckan, vad skall det kosta ungefär att byte det?
(Bilden skall roteras 90 grader
Brukar man normalt kakla upp i fönstret eller kan man göra på något annat sätt och ändå få det snyggt!
Kommer förbi en snickare och tittar på det i veckan, vad skall det kosta ungefär att byte det?
(Bilden skall roteras 90 grader
Har lite liknande lösning i mitt badrum och det vart mycket snyggt att måla med våtrumsfärg på snedtaket. Lite utmanande att få en bra överång bara då det är svårt att hitta bra lister till en sådan vinkel. Enkelt att klara framtida fönsterbyten utan påverkan på kakel men sätter du in ett modernt takfönster har det förhoppningsvis samma livslängd som ditt badrum om inte längre
Klicka här för att svara
![IMG_0231[1].jpg](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/35/35342-4144d8e8c903390c5da1952e51592399.jpg)