Fungerar det att ha kaklad bänkskiva ovanför en diskmaskin? Det kommer en massa het ånga ut, vad händer med gipsen? MDF? Har hört att det inte rekomenderas att ha laminat där heller. Limmet löses upp. Är det OK med massivt trä? Är det någon som vet. Tackar för svar.
Carolin
 
Dom flesta gör fel med att låta diskmaskinångan pysa ut direkt efter diskning. Stommar, bänksivor i massivt trä och laminatluckor blir så ärgade med tiden, men det tar ca 5 år för det.

Rekomenderat är att hålla dismaskin stängd tills att värmen lagt sig från den.

Men ska du vara på säkra sidan (och låta ångan pysa ut)kan du kakla på imprignerad spånskiva.
 
Ja vi har sabbat en bänkskiva ovanför diskmaskinen.
Nu har vi en L-profil i polerad rostfritt sitter på bänkskivan i diskmaskinens bredd + 200 mm.
Plåten har suttit där i snart 4 år och skivan är som ny ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.