Hej hej!

Jag hade tänkt konvertera en gammal tvättstuga till ett enkelt badrum. Rummet ligger under marknivå i ett hus som dränerades samt fick Platon-matta för cirka tio år sedan. Badrummet kommer jag att göra mestadels själv, och kommer inte att applicera någon fuktspärr.

Tidigare satt det äldre våtrumstapet på väggarna (tjock skumgummityp) som jag nu försöker få bort så gott det går. I rummet är två väggar ytterväggar, och det förefaller som om halva väggen, den nedre delen, är gjuten betong, medan den övre halvan är putsad lättbetong. Lättbetongen uppvisar lite sprickor på sina ställen, och jag är rädd att kakelfogarna kommer att spricka om jag kaklar direkt på den. Hur ska jag göra? Ta bort befintlig puts och lägga på ny, eller kan jag sätta upp en våtrumsskiva över hela rasket och kakla den, eller är det ingen fara för sprickbildning? Konstiga nog behövs i vilket fall som helst lättbetongdelen byggas ut cirka fem millimeter för att bli jämn med betongen. Tidigare satt det ett urfräst foder över skarven mellan väggdelarna.

DSC03072.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC03073.jpg
Skapa konto
DSC03074.jpg
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.