Undrar om det går att sätta kakel på gipsvägg tapetserad med microlite och målad med stark våtrumsfärg??
Det gäller ovanför arbetsbänken(med vatten och diskbänk) i ett garage där det redan som "stänkskydd" finns denna microlite samt målat med ovanstående färg.
Vi har nu fått över lite mosaik från badrumsgolvet som räcker till att sätta över denna arbetsbänk och jag tänkte att det kanske skulle kunna "pigga" upp i garaget istf. att bara ligga och skräpa i kartongen :D

Men frågan är alltså, fäster fixet på den målade ytan som, om mosaiken bara fastnar, kanske kunde duga som "tätskikt" på det där stället eller måste jag på med nåt ovanpå färgen innan man kletar dit fixet ???

//Christina.

Jag brukar inte rekomendera att man sätter kakel/klinkers på färg(skulle aldrig utföra ett sådant jobb åt kund)men det är en så lite yta så det kanske håller, och om du misstänker att det inte kommer hålla kan du skära bort färgen nån centimeter innan för tänkt mosaik yta och sedan påföra tät membranet. Sen är det bara att hänga upp mosaiken :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.