Moderator
· Stockholm
· 57 869 inlägg
Jag tvivlar på att du kan få tak på en dörr som är stadig nog att kakla på.
Men om man tänker sig en massiv trädörr och så limmar man en gipsskiva eller våtrumsskiva på den. Och kakel på. Det kan då vara knepigt att hitta något som täcker den fula kanten på gipsskivan. Så kanske det fungerar. Men jag tror du får svårt att hitta en plattsättare som vågar stå för någon garanti på en sådan lösning.
Massiva trädörrar brukar vara rätt dyra, och då är de oftast någon form av spegeldörr, alltså inte plana, En massiv plan trädörr måste man troligen låta en snickeriverkstad tillverka. Blir väldigt dyrt.
Men om man tänker sig en massiv trädörr och så limmar man en gipsskiva eller våtrumsskiva på den. Och kakel på. Det kan då vara knepigt att hitta något som täcker den fula kanten på gipsskivan. Så kanske det fungerar. Men jag tror du får svårt att hitta en plattsättare som vågar stå för någon garanti på en sådan lösning.
Massiva trädörrar brukar vara rätt dyra, och då är de oftast någon form av spegeldörr, alltså inte plana, En massiv plan trädörr måste man troligen låta en snickeriverkstad tillverka. Blir väldigt dyrt.
Det finns vitlackade avslutningslister i plåt som man trär om kanten på gipsskivan för att lösa avslut som blir öppet utåt så det är nog ett litet problem men det blir en väldigt tung dörr.hempularen skrev:
Jag tror att det blir svårt att få en "dold dörr". Kan ni inte montera en till innerdörr innanför ytterdörren med exakt samma utseende som den andra badrumsdörren?
Då tror inte jag att någon kommer att tycka att det ser "konstigt" ut.
/Krille
Då tror inte jag att någon kommer att tycka att det ser "konstigt" ut.
/Krille
Det är definitivt förbjudet att kamouflera dörren om det är en utrymningsväg. I privatbostäder är nog reglerna inte lika hårda men att maskera ytterdörren....Tessis skrev:
Som oceanis sa, vem är det som tycker detta egentligen? Styrelsen? Någon annan? Kanske är läge att ta hem någon brandskyddskonsult som kan uttala sig.
Det finns gott om etagelägenheter som bara har ytterdörr på ena våningsplanet så det måste finnas någon annan anledning till att någon tycker att denna dörr ska vara kvar.
Klicka här för att svara