Hej.
Ska kakla väggen i ett kök, tidigare har det gamla kaklet suttit på sån nbehandlad masonitskiva och direkt på spånskiva.
Nu tänkte jag sätta en gipsskiva, ska man ha våtrumsgips eller funkar vanligt?
Går det att montera mot bänkskiva eller bör den ligga bakom?
Och måste ban primea/behandla skivan innan man börjar?
MVH/