Vi håller på att färdigställa badrummet på andra våningen där det finns en utbyggd duschvägg. Duschväggen kommer att ha svart mosaik, övriga väggar 30x60 cm plattor. Plattsättningen i badrummet så här långt håller mkt hög standard och det går enligt plan. En dag hann de sätta vita plattor samt en aluminiumlist (runt ena hörnet) på duschväggen innan det blev kväll. Nästa dag fortsatte de med mosaikväggen. Jag upptäcker när jag kommer hem att de satt aluminiumlisten i fixen under mosaikväggen utan att spackla ut till samma nivå innan de satte mosaiken. Resultatet är nu att mosaikväggen "svänger" ut de sista 2 cm ut mot aluminiumlisten. Jag hade ju tänkt att montera profilen till duschdörren där och har en känsla av att det kommer se ganska konstigt ut nu, duschprofilen kommer inte att vara vinkelrät mot mosaikväggen.

Nu till min fråga: Är det något man får leva med eller skall jag kräva att de tar bort en del av mosaiken/kaklet för att montera aluminiumlisten korrekt? Bör även nämnas att det sitter våtrumsmatta (tätskickt) under vilket kanske möjliggör att man kan ta loss plattor.

Tacksam för kommentarer.

/F

T
Bild?

Nedan finns några bilder på hur det ser ut. Bild 1 visar hur det ser ut mot taket och bild 2 visar hur det ser ut mot aluminiumlisten.

Bild 1
bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild 2
bild 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det brukar kunna bli en liten ojämnhet vid listerna, men kanske inte sådär mycket.. Det ser ut ungefär som när jag gör det själv hemma och inte orkar bry mig ;)
Det skadar väl inte att fråga om de kan åtgärda det ? Det blir lite pyssel och tar nån timme, men det ska nog låta sig göras.

Tack för svar. Hur menar du att man skulle åtgärda det? Räcker det att ta bort några rader med mosaik?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.