Hej!
Vi bygger ett Hjältevadshus och är intresserade av att låta sätta Konradssons "Damasco" stavmosaik i ett duschhörn. Vi fick veta av fabriken och genom säljaren att man avrådde från detta då man fått flera reklamationer på just detta kakel -- fog som släppt, och risk för vattenskada som följd. När vi pratade med Konradssons själva höjde de på ögonbrynen och menade på att Hjältevadshus antingen A) inte gjorde sina saker på ett yrkesmannamässigt sätt, eller B) helt enkelt kom med ett svepskäl för att slippa den bökiga stavmosaiken.
Själva tyckte vi att det där med vattenskada lät märkligt eftersom tätskiktet ska klara allt ändå, samt att det alltid kommer vatten genom fogarna ändå. Konradssons instämde.
Vad tror ni? Vem har rätt?